نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان مطرح کرد؛

اصلاح وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه با حرکت تدریجی و فعالیت مستمر 

آیت‌الله «محامی» گفت: کار فرهنگی و اصلاح اجتماعی به یکباره انجام نخواهد شد بلکه باید به طور مستمر کار را دنبال کرده و مایوس نشویم.
کد خبر: ۵۳۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ - 12July 2022

اصلاح وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه با حرکت تدریجی و فعالیت مستمر به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، آیت‌الله «مصطفی محامی» نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در همایش عفاف و حجاب که به مناسبت سالروز قیام مردم علیه کشف حجاب در سینما هلال زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: حجاب یکی از نمادهای دین داری و سلامت اجتماعی است که دشمنان اسلام این فرهنگ مهم را نشانه گرفته‌اند. باید برای فراگیری فرهنگ عفاف و حجاب و راه‌اندازی یک نهضت مردمی تلاش کنیم زیرا زمانی که مردم پای کار بیایند مشکلات حل می‌شود. در دفاع مقدس نیز چنین چیزی را تجربه کرده‌ایم و عفاف و حجاب از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به این که برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند طرح و اقدام جامع و متوازن در همه زمینه‌ها هستیم، افزود: اینگونه نیست که نگاه ما فقط به چادر و لباس باشد زیرا اینکار تک بعدی جواب نخواهد داد و باید ارکان مختلف از جمله ازدواج، اشتغال، اقتصاد و اختلاط بین زن و مرد را در نظر بگیریم.

آیت الله محامی ادامه داد: در مواجهه با فرد بی حجاب باید برخورد طبیبانه و با نگاه مشفقانه به خودی باشد نه برخورد قهرآمیز و نگاه به دشمن زیرا جهت گیری و نگاه ما مهم است و برخورد طبیبانه و مشفقانه بهتر جواب می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: عفت دارای معانی واسع و زمینه‌های متعددی از جمله عفت در نگاه، کلام، شنیدن، خوراک و نیز عفت در غرایض جنسی است و تنها مختص بانوان نیست بلکه یک امر شرعی، اخلاقی و مشترک بین زنان و مردان است.

وی افزود: گاهی از واژه عفت در پاکدامنی و کنترل غرایض جنسی استفاده می‌شود که در این زمینه حجاب یکی از ابزارهای حفظ عفت و نماد عفت عمومی است که زنان و مردان مامور به حفظ حجاب متناسب با خود هستند.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که حضور زنان و مردان با حجاب در منظر عموم نشان از عفت عمومی است، گفت: فلسفه حجاب هم برای حرمت و احترام و هم برای صیانت است .

آیت الله محامی بیان کرد: با توجه به ایفای نقش عمده‌تر توسط بانوان، مسئولیت آن‌ها در این حوزه بیشتر است و به تناسب جایگاه برای افراد مختلف متفاوت است. به گونه‌ای که در میان زنان نیز کسانی که دارای جایگاه ویژه مانند همسران پیامبر اکرم (ص) بوده اند، مسئولیت بیشتری داشتند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این نکته که حجاب از گرفتاری جامعه به فساد صیانت خواهد کرد، تصریح کرد: در شرایط کنونی در سطح کشور از حیث حجاب وضعیت مطلوبی را دارا نبوده و با دوران اوایل انقلاب و دفاع مقدس فاصله گرفته‌ایم و در این حوزه با آسیب‌هایی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار